Wednesday 16 February 2011

Händelser och intriger är viktiga men att de ska nå ihop är ännu viktigare.

Oftast är det inga konstigheter att komma på intriger. Det svåra med en historisk roman är tycker jag att sammanföra dessa intriger till en historia som hänger ihop. Dessa snören som späckade av fakta och av historiskt relevanta bakgrundsbeskrivningar, ska gripa tag i läsaren och föra historien framåt. Tror jag är den viktigaste pusselbiten, för att arbetet ska bli bra. Nu är vi på väg mot sommaren, det är bara -17 grader här idag.

2 comments:

  1. -17 minus grader..Huu!!Här är det ett par, men jag bor i östergötland..Men om ett par månader BORDE våren vara här..Har alltid haft författaredrömmar, men bara skrivit korta inlägg osv aldrig nån bok, men mycket av mitt intresse för text och bilder får jag utlopp för i min blogg..Kram Lena

    ReplyDelete
  2. Hej Lena!
    Just nu har vi 23 minusgrader, jag kommer just från samiska kursen som vi har 5 mil bort.
    Det blåser småspik,känns det som. Denna kyla och samtidigt en isande vind gör att kyleffekten blir enorm.
    Var in på din blogg som hastigast. Mysigt med så många djur. Det hade vi förut också, men nu har vi bara en hund och några vandrande pinnar. Hunden ska vi fara med till vetrinären med imorgon. Hoppas det blir lugnande besked.

    ReplyDelete