Wednesday 9 February 2011

Fungerar verkligen det här med biorytmer.

Den här veckan har det gått trögt med skrivandet. Inte för att det saknas inspiration utan därför att det har varit lite svårt att koncentrera sig. I kväll satte jag mig här för att skriva av mig lite och plötsligt kom jag på något som det är år och dagar sedan jag ägnat det en tanke. Vad hade det för namn? Jag måste googla...
Ja, där var det jag sökte.
Om biorytmkurvor som vi alla har och som ska styra vårt liv, sägs det.
Jag kom ihåg att en period i mitt liv var jag mycket intresserad av just det och räknade fram mina bra dagar och mina dåligare dagar. Sen finns det extra kritiska dagar också. Då man helst ska vara riktigt försiktig. Det är när kurvorna korsar ihop på O-strecket. Korsar minst 2 st nollstrecket samma dag så bör man nog  ligga i sängen hela den dagen om man tror på biorytm...!
Nåja, jag googlade som sagt och fick upp denna sida.
http://rl.se/biorytmer
Jag skrev in mina uppgifter om födelse datum och tryckte fram svaret. Om detta stämmer så är jag längst ner på energi i alla tre grupperna. Det bär uppåt först om några dagar. Ja, kanske det stämmer. Jag är så otroligt seg just nu och jag har svårt att koncentrera mig.
Trots att de viktigaste punkter i mitt skrivande har flutit på:

1. Att kunna jobba ostört utan en massa irriterande tankar som stör.
2. Att ha sovit bra och att ta små pauser utimellan, dricka vatten och kanske utöva någon liten meditation som stärker.
3. Att ta en liten motionsrunda på morron. Det skingrar tankarna och gör mig mer fokuserad.

Trösterikt är att det tydligen ska bli bättre åt veckan. Jag ska tänka på det, men först huvva,
imorgon är det TANDLÄKAREN.

och på kvällen roligare: SAMISKAN!


4 comments:

  1. Hej Babro! Tack för din kommentar. Ditt projekt om 1800 talets norrländska kvinnor låter otroligt intressant. Det vill jag gärna följa!

    ReplyDelete
  2. Hej Sofie!
    Roligt att du tittar in!
    Det är verkligen ett intressant projekt men det krävs en hel del studier och nu till och med det samiska språket.
    Det kanske är lite överkurs men helt klart så kommer jag ha nytta av det.

    Ha det bra!

    ReplyDelete
  3. Tandläkaren låter inte så kul att gå till..ska själv dit snart och laga..Jättefin bild du har på din blogg. otroligt vacker! Ha det jättebra! Kram Lena

    ReplyDelete
  4. Hej Lena! - och tack för titten och för din kommentar till min bild.
    Nej, det är aldrig roligt men jag har så gullig och snäll tandläkare att man behöer inte behöver känna oro. Nu hade jag inga karies som tur var men 2 plomber hade lossnat. Bara ytliga skavanker som tur var och behövdes bara fyllas igen. Puh...
    Sen är jag färdig till nästa gång de kallar...
    Kramis Ba.

    ReplyDelete