Friday 16 March 2012

Skriv, bara skriv!

Jag har besökt Berättarskolan många gånger men när jag gick in där idag
stack orden ut, som riktade mot mig.
http://berattarskolan.se/sluta-slosa-skrivtid-pa-skrivkurser-och-bocker/

Visst, jag är precis en sådan de skriver om där.
Som lätt går bort sig i djungeln, med kurser och böcker.
Jag har knappt hoppat på något alls men jag har varit intresserad.
Jag har läst, i många timmar. Som jag kunde ha lagt på att skriva istället.
För jag skriver som jag skriver i alla fall. Jag kan inte ändra på mig.
Då blir det inte bra.
Jag skriver för att orden vill bli sagda. Inte för att få orden skrivna på ett speciellt sätt.
Förstår ni...?
Nej, det är knappt jag förstår det själv -

men det fattar jag nu - det är såå lätt att sväva iväg på utstakade skrivarmoln
bara för att tillgodose sitt inre kritiska jag. Nej, fy sjutton, bara skriv, skriv! Det blir bästa resultatet!
(säger jag nu, både till mig själv och till andra.)



No comments:

Post a Comment