Thursday 17 February 2011

Att söka historiska källor...

Nu är jag på jakt efter en bok som heter Mujto, skriven av Carl Johansson. Som jag fick tips om häromdagen. Men den är slut på Daum, fornminnes och folklivs arkivet i Umeå, där den var utgiven i deras regi i slutet av 1900-talet. Fick rådet där ifrån att söka på antikvariat men det var tröstlöst, bara slutsålt......slutsålt...... Nåja, jag får väl låna den på bibliotek. Men arkivet ville jag skulle berätta vad jag var intresserad av så kanske de hade något annat som kunde vara värdefullt för mig. Nu har jag, sedan jag kom hem från samiska kursen, som var i kväll, författat ett långt brev till dem om vad jag kan vara intresserad av. Spännande att kolla mejlen, här framöver.

1 comment:

  1. Jag har hittat udda böcker via det här antikvariatet: www.pederpersson.se
    Kanske de har något som även passar dig?
    Det är kul att följa utvecklingen av din spännande bok. Tycker att din blogg är så fin. Du har en liten utmärkelse att hämta hos mig:)

    ReplyDelete