Wednesday 30 March 2011

Dagens skrivpuff-utmaning: Packa.

Den hårda vintern vi haft i år
är snart ett minne blott
men lite mildare måste det bli
innan mitt vårskrik kan komma
- Jag längtar -
Jag vill packa ihop vintern
smälta ner den lösa snön
till ett stabilare underlag
att kunna färdas med skidorna på
att kunna susa över den hårda ytan
att lapa solljus
till mitt hungriga skinn
kasta av mig vinterjackan
och låta vårvinden lufta bort
vinterns damm
innan jag lägger mig
för att mysa på ett renskinn
intill en väldoftande brasa
bara för att njuta.
en hastigt ihopskriven längtan

7 comments:

  1. Gillar. En norrlandskänsla med skidor och renskinn, något som saknas i södra Sverige. Något som lokaltidningen borde publicera, tycker jag.

    ReplyDelete
  2. Ja, vintern har varit hård och kall.
    FIn text om längtan till mildare tider och hjälp vad mysigt det lät med öppen brasa och renskinn.

    ReplyDelete
  3. jag med.

    En vecka i Jämtländska fjällen först bara.
    bra

    ReplyDelete
  4. Hej på er båda och tack för kommentarerna.

    Till Pia:
    Ja, Sverige är mycket långsmalt och olika,
    men båda landsändarna har sina fördelar. Våren för mig är att åka skidor och skoter, att bli brun och få fiska i fjällen.

    Till Lena:
    Ja, våren för mig, hör hemma med utflykter, eld och renskinn på snön.

    Lev och må!

    ReplyDelete
  5. Hej Disco.
    Tack för kommentaren.
    Ja, det är inte vår förrän man varit till fjälls, jag håller helt med.

    ReplyDelete
  6. Gillar särskilt att du vill "låta vårvinden lufta bort vinterns damm"
    Poetiskt

    ReplyDelete
  7. Mmm, vilken härlig bild du målar upp! Mitt norrlandshjärta gillar verkligen denna scen.

    ReplyDelete