Sunday 20 February 2011

Beatiful blogger - utmärkelse. Åh, så glad jag blir.

Tack, snälla Sofie, http://englandsvardag.blogspot.com/.
För din fina utmärkelse.


med följande frågor:

TA UPP NÄRMASTE BOK, SLÅ UPP SIDAN 18, RAD 4. VAD STÅR DET DÄR:
Boken är BLONDIE, av Birgitta Andersson.
På rad 4, sidan 18 står det:
...känns det som om blodet i mina ådror fryser till is, jag darrar...

VAD VAR DET SENASTE DU SÅG PÅ TV:
Det var SlalomVM, nu på morgonen.
4 svenskar är med och alla är bland de 8 första, efter första åket.
Hoppas de åker bra, även det andra åket!
Det gjorde Jens Byggmark, för han fick silver. Grattis! till honom.

BORTSETT FRÅN DATORN, VAD HÖR DU PÅ JUST NU:
Jag hör maken prata i telefon och TV står på och svamlar. I väntan på nästa slalomåk.

NÄR VAR DU SENAST UTOMHUS OCH VAD GJORDE DU DÅ?
Var just ute och fotade, för veckans fototriss, på min andra blogg.

VAD HAR DU PÅ DIG?
En grå byxa, en sån där dubbel, med mjuk ulligt foder. Jätteskön!
Samt en lila plysch-tröja. Barfota.

VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?
Det var filmen Australia. En jättefin film om aborginier bl.a.

SKULLE DU ÖVERVÄGA ATT FLYTTA UTOMLANDS?
Nej, jag är nog fastvuxen här. Kan faktist inte tänka mig någon annanstans.


Jag skickar priset vidare till:
till Jenny.
http://jennyforsberg.wordpress.com/
För hennes fina och kreativa skrivarblogg. Hon har inspirarat och gett mig nya insikter många gånger.

till Anitha:
http://sites.google.com/site/anithaoestlund/home
En blogg/hemsida där det mesta är samlat, som man som skrivare vill ha tag på. Olika sajter, länkar, skrivtävlingar, ja allt möjligt som i alla fall jag tycker är intressant.

Till Tuvstarr
http://magica-tuvstarr.blogspot.com/
min kära vän nere i Tyskland. Som har så fin och välskriven blogg på det svenska språket faktiskt. Fast hon är tyska. Hon har lärt sig svenska på egen hand och det har hon gjort med den äran.

till sofia:
http://sofiaskriver.blogspot.com/ Som jag ger denna utmärkelse till, inte för att hon är min dotter utan därför att hon är så duktig på att inspirera och ge råd. Just nu kämpar vi med samiskan tillsammans och det samiska arvet vi har, och hon har börjat måla samiska motiv på glas. Titta in och se, så fina saker hon gör.

till beppan:
http://beppansallehanda.blogspot.com/  av en skrivande vän som visar många fina kort av vår underbara natur häruppe. Väl värd att besöka.

5 comments:

  1. Kul grej!
    Vilka vackra bilder, och vad kul det måste vara att lära sig sitt grundspråk. Lycka till med studierna och skriverierna.
    Kramar
    Här kommer mitt test:
    TA UPP NÄRMASTE BOK, SLÅ UPP SIDAN 18, RAD 4. VAD STÅR DET DÄR:
    Boken är I HUVUDET PÅ EN SERIEMÖRDARE
    På rad 4, sidan 18 står det:
    Filmer som Psycho, To catch a killer, När lammen tystnar, Han älskade dem alla….
    VAD VAR DET SENASTE DU SÅG PÅ TV:
    Filmen KRAMER MOT KRAMER som jag har i läxa för att lära mig hur ett drama är uppbyggt. Jag grät som vanligt…

    BORTSETT FRÅN DATORN, VAD HÖR DU PÅ JUST NU:
    Jag hör min kille slurpa kaffe, och på teven är det någon slags debatt. Surrandet av vår luftvärmepump nere i källaren fyller huset i varje vrå.

    NÄR VAR DU SENAST UTOMHUS OCH VAD GJORDE DU DÅ?
    Idag när jag hämtade några skottkärror ved för att fylla vedkistan inne i vardagsrummet.

    VAD HAR DU PÅ DIG?
    Dubbla ullstrumpor, fleecebyxor, fleecetröja.

    VILKEN VAR DEN SENASTE FILMEN DU SÅG?
    Kramer mot kramer

    SKULLE DU ÖVERVÄGA ATT FLYTTA UTOMLANDS?
    I förra veckan hade jag gladeligen gjort det när snön ute på vår väg nådde mig till midjan och det var omöjligt att ta mig från tomten med bilen. Då skrek jag av vanmakt och längtade bort.
    Annars tänker jag inte så mycket på sådant. Jag älskar Sveriges alla växlingar och skulle säkert sakna det om jag flyttade.

    ReplyDelete
  2. Å! Tusen tack för bloggutmärkelsen - så roligt! :-)

    ReplyDelete
  3. Giitu!
    Tack så mycket för din utmärkelse! Kul att Sofia skickade den också till dig, annars hade jag gjort det.
    Vi är glada att vi fick lära känna er och vi tänker ofta på er.
    Varma hälsningar från Ralf och Katrin.

    ReplyDelete
  4. Till razaha:
    Ja, vilket lyckokast att få lära sig samiska. Har inte fattat riktigt, inte än faktiskt, att jag är på gång. Måste nypa mig i armen för att verkligen förstå.

    till jennyforsberg:
    Varsågod! Du är så väl värd det!

    till Tuvstarr:
    Leage buorre!
    (varsågod)
    Så roligt att du också tänkte på min andra blogg. Hedrande!
    Jag kan säga precis detsamma om vårt möte i somras. Det som jag undrar mest över är hur vi kunde knyta så fina vänskapsband under den korta tid vi hann träffas. Nåja, roligt var det i alla fall.

    Manni dervan! till Ralf också.
    (gå med hälsan! till två personer men om det är bara till en person, blir det: Mana dearvan!).

    ReplyDelete
  5. Tack rara du för den överraskningen!!
    Alltid trevligt att bli uppmärksammad :-)

    ReplyDelete