Thursday 17 June 2010

Utmaningen idag - stofil.

Vår yngsta dotter blev lite av ett sladdbarn, eftersom hon kom 6 år efter sina syskon. Så mycket betydde hon för oss i familjen, lilla Sofia som blev hela familjens ögonsten men "kärt barn har många namn" och nya binamn fick hon varje dag, Solstrålen växte och blev busig och våra liv förvandlades till uppfinningsrika stunder där begränsningar saknades Nu har Sofia blivit vuxen men sitt vanligaste smeknamn använder hon fortfarande I glada och roliga sammanhang undertecknar hon sig ofta med, "Stofilia"

6 comments:

  1. Tack, för kommentarer!
    Sött och gulligt, ja. Det var just vad det var.

    Synd att det alltid blir för lite tid att hinna utveckla skrivandet med Skrivpuffs utmaningar. Superroligt är det men jag skulle önska att brodera ut mitt skrivande mer. När jag skriver blir det ofta längre texter och det hinner jag inte med just nu. Jag som har massor av annat på gång, kommer att hänga på det här med "Skrivpuffs utmaningar" bara när jag riktigt känner mig peppad men kommer nog att hålla mig uppdaterad.

    ReplyDelete
  2. Jag kan se framför mig att hon är en flicka med glitter i ögonen. :-)

    ReplyDelete
  3. Småmysig text.
    Men jag fick inte ihop varför hon kallar sig "stofilia"

    Men jag är väl bara trög

    ReplyDelete
  4. Att hon är en flicka med charmblick,
    det kan jag intyga att hon fortfarande är.

    Om du, Anders och alla andra läser texten en gång till så får ni en av förklaringarna till att hon kallar sig "Stofilia".

    ReplyDelete