Wednesday 2 March 2011

Nära nog storm och en haltande plogbil.

Just nu viner vindarna runt stugknuten. Vi har ingen vindmätare, till och med ingen vindvisare, jag visade den på min andra blogg, ett kort som visar hur oförmögen den är att göra sitt jobb. Men mörkret är kompakt så även om den fungerade så syns den inte. Just nu, klockan 11 på kvällen är det nästan mystiskt att sitta här inne i värmen och höra naturens krafter dåna i väggarna. Men, hör och häpna, det är nästan 2 grader varmt därute. Har våren börjat nu, nåja, den kommer inom kort, det kan man vara säker på. Men om den har hunnit ända hit, är ovisst. Maken var ut och plogade ikväll men ringde, efter halva vägen. - Plogbilen går uruselt. Den går som ett arsle (alltså, ett kraftuttryck, som baken, ungefär). Får väl se om jag tar mig uppför berget ens. (Sen någon svordom.) Du får hämta mig om jag blir stående! Alltså, det var inte speciellt roligt men han tog sig hem ändå. Plogbilen fick sig några klunkar rödsprit och stampade igång. Hoppas det håller i sig, för klockan 4 åt morron ska vägen plogas färdigt, är det tänkt. Innan dagens trafikanter ska ut. Ja, det blir intressant. Föraren skulle ringa på min mobil om han behövde hjälp. Go´natt vänner!

2 comments:

  1. Jag längtar alltid uppåt när jag ser dina vackra foton.
    Här har solen gassat hela dagen, men två sjuka småttingar har hållt mig inne.
    Det är svårt att skriva när snön glittrar ystert utanför och det rycker i benen att få gå ut på långa promenader med hundar och ungar. Tyvärr är det fortfarande för djupt i skogen.
    Däremot har jag gjort en massa annat nyttigt idag bl.a anmält mig till en sajt där man kan få hjälp med pengar till sitt projekt. Adressen dit är www.fundedbyme.se
    Jag bad om hjälp med att göra min nya bok och har ikväll spelat in en video där jag läser ur det lilla jag skrivit.
    Det är skojigt att hålla på med filmmanuset, men tiden blir snäv för att hinna skriva boken. Ibland blir jag lite arg på mig själv för att jag som singel och barnfri kastade bort så många timmar på discon när jag kunde ha skrivit böcker. Men, men det är inte lönt att grubbla på det.
    Ha det gott. Kramar

    ReplyDelete
  2. Det brukar bli lite motigare att tillbringa dagarna framför datorn, när våren kommer och livet utanför stugknuten visar på vår. Men jag brukar lösa jag det ibland med att ta fram ett parasoll, på uteplatsen. Med en skarvsladd till min bärbara lilla dator klaras strömmen av och jag kan skriva, med lite bättre motivation.

    Så inttressant detta med projektpengar. Jag kommer verkligen att följa hur det går för dig.
    Jag har sett någon länk om det tidigare men har inte gått in där och tittat. Måste nog göra det, om inte annat än för att stilla min egen nyfikenhet.

    Nej, det går ju inte att ändra på tiden som gått, bara att se framåt istället.
    Men så härligt att du nu istället, har fokus på det du verkligen vill och är duktig på.

    Måste nog titta in till dig för att se vad du håller på med. Låter intressant!
    Ha det så bra!

    ReplyDelete