Monday 31 January 2011

Om historiska personers namn kan användas i ens skrivande.

Nu har jag äntligen fått klart för mig på vilket sätt man kan använda historiskt kända personligheter i sitt skrivande - och detta i "katolsk orientering om kyrka, kultur och samhälle".
 http://www.signum.se/signum/template.php?page=read&id=2756 och
de borde ju veta hur de gänse reglerna är. Naturligtvis så förstår ju också jag att man måste använda sitt egna sunda förnuft och en egen inre gräns mot vad som är lämpligt.
Men det är ändå något som jag har funderat mycket på och det är ju skönt att veta, även om jag ju visste det förut också. Men det klingar liksom lättare fram när man ser att någon annan skrivit om
att det ju inte finns någon censur i Sverige. Och det är ju bra!!!



No comments:

Post a Comment