Wednesday 12 January 2011

Nytt år - nya tag - med skriverierna!

Hej igen! och god fortsättning på det nya året!

Jag har som legat nere med den här bloggen ett tag eftersom det fanns så lite tid att skriva, över jul och nyårs helgerna. Vi hade massor av folk hemma hos oss och även om det är roligt så hann man inte med så mycket annat än att vara trevlig och serva med mat och fika.
Och naturligtvis den obligatoriska motionsrundan. Den ger jag aldrig avkall på. Även om den blev lite kortare under helgerna, så...
Men nu, har jag tagit nya tag, mina skrivarfingar känner sig utsvultna och min hjärna har nog inte fått den stimulans till fantasifoster som kan formas därinne. Med andra lite mindre svulstiga ord, så är jag i full färd med min roman nu. Jag skriver ibland så fingertopparna glöder och det känns verkligen roligt att se sidantalet växa. Hoppas jag kan få den färdig innan sommaren. Förhoppningsvis, tänkte om jag kan skriva 3 sidor om dagen. Det borde väl inte vara såå svårt.
Det är ju klurigt eftersom mycket tid går också åt till att få fram fakta, för alla scenerier och bakgrundssnack.
Just nu sitter jag och väntar på att en fiskgryta ska bli färdig. Klockan ringer snart.
Så....tack för idag!


No comments:

Post a Comment