Wednesday 24 November 2010

Värdering - Skrivpuffs utmaning den 24 november.

Jag värderar jättemycket att få bo där jag bor.
Att få ägna mina dagar åt det jag brinner för.
Att få skriva på heltid om det som intresserar mig
Att vi har tre jättefina ungar och redan hunnit få 5 barnbarn.
Att vi har det så bra, jag och maken
Att ha mina föräldrar kvar och få umgås både med dem
och med min makes föräldrar.
Att få ha goda grannar och känna mig välkommen till dem.
Att det snart är jul och vi får vara tillsammans allihop
och just nu värderar jag också, jättehögt
vårt nyrenoverade sovrum och läshörna.
och sist men inte minst
värderar jag vår fjant-tant till hund
Vinka, vår fyrvägskorsning.
Det finns ingen som hon.



5 comments:

  1. Det är bra att ibland påminna sig själv om vad man värderar här i livet. Låter som att du har det ganska bra, så härligt!

    ReplyDelete
  2. Du verkar vara tillfreds med livet!!! Härligt när det är så!

    ReplyDelete
  3. Många fina värden finns det där ute.

    ReplyDelete
  4. tack till er alla, för fina kommentarer!

    Jag känner mig mycket lycklig nu och det är nog bäst att man värdesätter det,
    så har man nog kvar kraft till om det blir besvärligheter senare.

    ReplyDelete