Monday 18 October 2010

Ja, igår var det dags för min föreläsning i sameföreningens regi, i Arjeplog.

Jag fick där berätta om min bok, Pintorparhäxans elev och om arbetet med min nästa som kommer att handla om samer och nybyggarnas kvinnor under 1800-talet.
Här uppe i mellersta Norrland.

Roligt att få presentera mina fundrationer, för det finns ju ingen nu levande, att prata med som levt under den tiden. Men kanske folk som har berättelser eller kanske kommer ihåg vad äldre folk har berättat för dem.
Att etablera kontakter med folk som är intresserade och som kanske kan bidra med infomation och
upplevelser från den tiden.

Så jag får väl fortsätta att fiska, om är det någon som läser det här. Som har någon berättelse eller något annat att bidra med om livet på 1800-talet. Om kvinnorna som nybyggare och lapplivet på 1800-talet. I Norrlands inland med snudd på fjällen. Hör av er!

No comments:

Post a Comment