Sunday 31 October 2010

En speciell plats. Skrivpuffs utmaning idag. den 31 oktober 2010.

Känslan är speciell att se stenen där i forsarnas mitt igen. Lite omständig att nå särkilt om vattnet är högt. Men om man kommer sig dit och får sätta sig ner där i lugnet, mitt i infernot. Där omvärlden slutar att existera och alla svåra tankar drunknar i djupa vattenvirvlar. Ingenting känns svårt, ingenting är omöjligt där mitt i strömmen. Den helande känslan man tar med sig därifrån kan man leva på i flera år.

7 comments:

  1. Bra plats att sitta och fundera på. Fin bild.

    ReplyDelete
  2. Känner igen bilden. Kan förlora mig på en bro med blicken fäst ner i det strömmande vattnet. Vackert beskrivet.

    ReplyDelete
  3. älskar strömmande vatten laxfiskare som man är.Det gör du med märks i texten.
    Fint beskrivet

    ReplyDelete
  4. Tack alla, för kommentarer. Ja, visst älskar jag strömmande vatten. Det har jag vuxit upp med och fiske är ett av mina största intressen.

    ReplyDelete
  5. Riktigt skön plats du beskriver! Kan se lanskapet runt omkring och känna vibrationen i sten frn vattnets rörelser. Göttmos :)!

    ReplyDelete
  6. Kul att hitta den här bloggen! Den ska definitivt följa framöver.
    kram!
    Karina

    ReplyDelete
  7. Roligt att du, Karina har hittat hit.
    Ser verkligen fram mot dina besök!
    hälsningar Barbro.

    ReplyDelete