Tuesday 26 October 2010

Denna skrivardag började med en "gråspett".

Ja, jag sa ju att jag skulle skriva hela dagen idag.
Det första som hände var "Gråspetten" som satt på talgbollen utanför fönstret och tittade på mig när jag åt frukost. Den måste jag ju bara fota och göra ett inlägg på Skogstrollettycker-bloggen. Kolla på min andra blogg, ifall ni är intresserade.

Så kom E hem med ett slaktat lamm som ju måste packas ner i frysen. Det tog ju inte så länge så var det gjort men sen... skulle jag skriva.
Jag gick upp och satte på min lilla dator och fastnade direkt. Hur såg en lappkvinna ut under första hälften av 1800-talet. Ja, det var att leta fakta och försöka få ihop kvinnan till något trovärdigt och jag tror faktiskt att jag lyckades någorlunda. Sedan flöt det på ganska bra, tills det blev middag.
Jag är bara halvnöjd över denna skrivar dag. Bättre tag en annan dag.



3 comments:

  1. Hej. Vad kul att du kikade in hos mig. Jag har kollat din blogg lite då och då och blir lite nyfiken på dig. Din bok låter jättespännande, och jag ser fram emot att få läsa den någon gång. Jag är själv utvandrad norrlänning med mitt morsarv från Lappland, och det sägs att vi har lite "lappblod" i oss. :)

    Lycka till med skrivandet. Jag kommer att "hålla koll" på dig. :)

    ReplyDelete
  2. Du är så välkommen att titta in på min blogg. Vi norrlänningar måste ju hålla ihop inför den stora vida värlsen.
    Jag är in i en mycket spännande utveckling i mitt skrivande nu.
    Men kommer ändå att besöka din blogg också, då och då.
    Hälsningar Barbro.

    ReplyDelete
  3. Du är så välkommen att titta in på min blogg. Vi norrlänningar måste ju hålla ihop inför den stora vida världen.
    Jag är in i en mycket spännande utveckling i mitt skrivande nu.
    Men kommer ändå att besöka din blogg också, då och då.
    Hälsningar Barbro.

    ReplyDelete