Thursday 12 May 2011

Ibland blir man bara så glad, över det man hittar på Internet.

På Malins blogg:
http://malinrocaahlgren.blogspot.com/2011/05/mina-skrivtips.html
läste jag om att hon hade lagt ut sina skrivtips, på 14 viktiga punkter på:
http://1av3.se/
där finns allt, i alla fall massor att läsa om skrivande. Idag loggade jag in där och blev medlem.

Så här presenteras den sajten
"1av3 är sidan för oss som älskar böcker. Här möts och nätverkar vi som skriver och läser - från författare och förlag till bokbloggare."
En verkligt intressant sida som jag kommer att undersöka noga.

Nu var det ju Malins 14-stegs tips jag skulle tala om:
Vilka underbara konkreta uppgifter att fundra över när man känner sig splittrad.
Som jag nu, med sommaren i faggorna och med massor av vårgöra ute. Det är så mycket som pockar på
och jag är intresserad av allt, känns det som.
Därför känns det så "mitt i prick" att läsa några sanningens ord.
Hennes femte tips, till exempel, bör JAG ta till mig av.

5. Det går inte att ha ett perfekt hem, inte heller hänga på nätet, bloggar, facebook. Ha en NO-Internet-day i veckan. Minst. Prioritera, offra och stäng ute den verkliga världen.

Jag måste strukturera upp mitt liv, men lätt är det inte. För en dag har bara 12 timmar,
och stressen föder ingen författare, i alla fall inte hos mig.






6 comments:

  1. Malin är ett riktigt guldkorn :-D

    Kram <3<3<3

    ReplyDelete
  2. Välkommen till 1av3 - där är jag också :)

    ReplyDelete
  3. Vilken vacker blogg design du har!
    Härligt att det flyter med ditt skrivande
    -förstår att det känns inspirerande med våren runtomkring. Det gladde mig att höra om den lilla fågeln i inlägget nedan. En sådan tur att du fanns till hands:)

    ReplyDelete
  4. Hej Pennelina.
    Ja, jag förstår det - av alla fina inlägg som denna person har.
    Annars verkar ju 1av3, vara en fin inspirationssajt som jag inte har hunnit kolla igenom ännu.

    ReplyDelete
  5. Hej My self and I.
    Välkommen hit!
    Mycket trevligt med nya bekantskaper.

    ReplyDelete
  6. Tack. Sofie!
    Just nu flyter skrivandet på, så där. Med massor av födelsedagsfirande och vårgöra, som kräver en massa engagemang. Men att pressa fram resultat är inte någon bra grogrund för mig i alla fall. Mina texter måste få mogna fram och sedan ligga till sig i lugn och ro. Då först kan jag stå för mina ord. Så, det är bara att se tiden an och rätta sig efter det som känns naturligt.
    När jag sen skriver och inspirationen flödar blir det, å andra sidan mycket gjort.
    Tiden där i mellan får jag använda till att förkovra mig, i ämnet.

    ReplyDelete