Sunday 14 August 2011

Så roligt när fortsättningen känns självklar.

Jag såg för någon dag sedan ett inslag om författaren Håkan Nesser om hans nyaste bok. Den utselarlar sig i London och tydligen faller inte den boken under deckarfacket. Den verkar jätteintressant och den vill jag gärna läsa, när jag får tid och möjlighet.

Men det mest otroliga med den intervjun var att han inspirerade mig och öppnade mina sinnen för hur jag skulle gå vidare med min historia. Det är roligt när man får såna klara influenser som jag fick just då. Det  var ett ögonblick som fick mig att längta upp till min skrivarlya och börja testa.
Jag har testat nu och det känns som historien kommit in i en annan fas.

2 comments:

  1. Håkan Nesser inspirerar mig alltid supermycket! Fast jag har inte heller läst hans senaste.

    ReplyDelete
  2. Tack, för titten och kommentaren, Annika.

    Jag har inte upptäckt honom förrän nu men det är så intressant att höra hur andra författare tänker och hur de löser problem.

    Själv kommer man ju alltid till en punkt då man ställs inför olika vägval. Då är det roligt att kunna plocka fram olika råd man hört och testa. Funkar de, så blir det extra roligt.
    Må gott - och välkommen tillbaka!

    ReplyDelete