Sunday 26 October 2014

Inspiration och sårbarhet.

Senaste numret av tidningen Skriva kom i min brevlåda i helgen. Där fastnade jag för orden Därför blir du starkare av att blotta ditt hjärta. Genast infann sig tvivlet, vad kan jag bidra med som kan intressera andra. Mitt liv är är ju mitt och där ska väl ingen annan klampa in och börja analysera mina svagheter och mina tillkortakommanden. 
Men å andra sidan är det ju just det jag själv söker och är intresserad av. Att krypa in bakom skinnet på andra personligheter. Söka svar på varför just den människan tilltalar mig och varför jag skyr en annan. Jag är intresserad av andra människor och då kanske jag inte kan vara som en mussla själv. Jag bör kanske träna på det, för min egen skull. Det är säkert inte farligt men läskigt!!!


No comments:

Post a Comment