Friday 21 May 2010

Jag njuter av våren!

Dess skimrande ljushet och ljumma vindar Den fräscha lukten och doften av liv av säljens gula hängen och av humlornas surr. Av flugornas parningsbestyr i sol och värme på husväggen. Av tranornas skri på myren nedanför och av taltrastens tjut från granarnas topp. Av den allt ljusare nattens blågråa sken och av sädesärlan som vippande balanserar på taknocken. jag njuter av kunna att gå i skogen igen utan att bli blöt om fötterna. att myrorna åter får ta plats
att krylla där nere i lynget så noga jag kan försöker jag akta mig
för jag vill inte,
trampa på de små liven Men jag vill,
skrika mitt vårskri likt Ronja Rövardotter Jag vill klättra upp i skogens yttersta kronor och svinga mig från gren till gren som ekorren jag vill smyga, bli osynlig, bo i grotta
- men jag är ju bara, en vanlig, sansad människa- tror jag, i alla fall

No comments:

Post a Comment